Felnőttképzési engedély lépésről lépésre, 1. rész


 Success is not final, failure is not fatal:
it is the courage to continue that counts.

"A siker nem végleges, a sikertelenség nem végzetes,
a folytatáshoz szükséges bátorság az, ami számít."
Sir Winston Churchill



Engedély előtt állsz és úgy érzed, sűrű, sötét erdőn keresztül vezet az út, a fától nem látod át az erdőt? Úgy érzed, nincs elég információd és nem tudod, hol kopogtass?

A mai cikkben segítek Neked, hogy átlásd a felnőttképzési engedély fontos lépéseit: mennyi a díja, hogyan kapod meg, hol tudod beadni a kérelmet, milyen lépéseken keresztül tudod megszerezni, mik azok a szabadpiaci képzések és hogyan adja ki a hatóság az engedélyt.


Ez már-már bibliai. Jézus azt mondja: keress és találsz; kérj, és megadatik néked. Ez érvényes az információra is.

Egy konzultáció előtt történt. Megvolt a cím. Azt az instrukciót kaptam, hogy nagy vasajtót keressek.
Megtaláltam az utcát. Elkezdtem keresni a házszámot. Nem találtam. Kerestem, kerestem, csak nem került elő. Azonban egy, a megcélzott házszámhoz saccperkávé közel eső nagy házon egy hatalmas vasajtó volt. Na, gondoltam, megvagyunk. Becsöngettem.
A vasajtó, hatalmas, rozsdás csikorgással kinyílt, mintha évtizedek óta nem nyitották volna ki.
A rozsdás csikorgással együtt megszólalt a mobiltelefonom. Felvettem. Ez is jelzi, a történet a pattintott kőkorszakból való, amikor még telefonálásra használtam a mobilomat.

Szóval megcsörrent. A nyíló, csikorgó vasajtóban pedig megjelent egy kiskatonának tűnő személy, meglepett állapotban. Ezt én azonban nem vettem észre. Úgy, ahogy voltam, haj kontyban, kiskosztümben, harisnyában, magassarkúban, napszemcsivel, egyik kezemben a mobillal, amibe belebeszéltem, a másik kezemben a táskámmal, amiben a laptop volt, határozott(nak tűnő) léptekkel behatoltam az ojjektumba. Így, két j-vel. A kiskatonának látszó emberi lény nem tiltakozott.    

A telefonbeszélgetést udvariasan rövidre zártam, majd a megdermedt haderőhöz fordultam. Kedvesen és egyben magabiztosnak tűnően megkérdeztem az úriembertől, hogy hol van az XY cég. Annyira céltudatosnak látszottam, hogy a srác elgondolkodott. Törte a fejét és azt mondta, hogy ő ilyen cégről nem is hallott. Mire én hozzáraktam azt az információt, hogy ez ua Z házszám?   

Mire a kiskatona: ez nem a Z házszám. Mire én: akkor ez micsoda? Mire a kiskatonának leesett, hogy nem jó helyen vagyok és valami ilyesmit mondott: "Na de kérem, ez a Magyar Honvédség szigorúan őrzött, titkos ojjektuma, miért jött be?"   

Mire teljes 165 centimmel (magas sarkúval 173-tól 177-ig) kihúztam magam és közöltem a langaléta katonával: "Maga engedett be! Miért engedett be, ha ez olyan szigorúan őrzött titkos épület? Mi ez a hanyagság?" Mire a srác haptákba vágta magát, elmondta, melyik házszám alatt vagyunk, én pedig a kopogó magas sarkú cipellőmben kimasíroztam az ojjektumból, az ügyfél helyszíne felé véve az irányt. Legalább megtudtam, melyik házszámban vagyok és onnan ki tudtam számolni, hová megyek. Szerencsére megtaláltam az ügyfelemet. Ott is vasajtó volt, időben beértem és addigra már dőltem a röhögéstől a saját hülyeségemen.

Ez az eset is mutatja, a hozzáállás messzire viszi az embert, még akár egy szigorúan őrzött, titkos ojjektumba is.

Másodszor meg, és ami még fontosabb, kérdezz, kérdezz, kérdezz. É még az is többet ér a tétlenségnél, ha elkezdesz a rendelkezésre álló információval zsonglőrködni.

Engedély előtt állsz és az az érzésed, nem látod át az egész folyamatot? Tudd, hogy nem vagy egyedül.
Éppen ezért, összeállítottam 8 csekklistát. Mániáim a csekklisták.
Mindegyik csekklistából gyorsan és egyszerűen át tudod látni az engedélyt lépésről lépésre.


8 csekklista, 
amelyek megkönnyítik az engedély előtti információszerzést:

  1. Felnőttképzési engedély díja
  2. Felnőttképzési engedély nyilvántartás
  3. Felnőttképzési engedély megszerzése
  4. Felnőttképzési engedély kérelem
  5. Szabadpiaci képzések
  6. Felnőttképzési törvény
  7. Felnőttképzési engedélyszám
  8. Felnőttképzési engedély kiadása
A kérdésekben mágikus erő van. A jól kérdezők jó válaszokat kapnak. Sokszor szoktam kérdezni. Bármit. Mindent. Bőkezű vagyok a viszonzásban is. De kérdezek.
A jól kérdezők jó válaszokat kapnak.

Ezt észben tartva, Téged is szeretnélek megkérdezni.
Ha tetszett a csekklisták tartalma, hasznosnak ítéled, megtennéd, hogy megosztod őket?
Látod, megkérdeztem. :-)



Sok tanfolyamot kívánok Neked,

Pásztor Eszter


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Oklevél, vagy tanúsítvány?

Ingyenes felnőttképzési szerződés minta engedélyezett képzésekhez

Mi a tanfolyamaid igazi értéke?