Őskáosz?



A minap az egyik szakértővel szellemes e-mailezést folytattam a felnőttképzés jelenlegi helyzetéről, mely levelezés keretében az "őskáosz" szót használtam.

A felnőttképzés, azon belül is a felnőttképzési engedély jelenlegi állása: kérdések garmadája lóg a levegőben. A felnőttképzési engedélyt, ha kérelmezed, akkor számíts arra, hogy lehetnek kisebb, vagy éppen nagyobb buktatók. Aztán ha nem lesznek, akkor örülni fogsz. A változás lényege a kiszámíthatatlanság, a változás az, amikor sokszor kilépsz a nagy ismeretlenbe és nincs előre kikövezett út.


2 biztos pont a változások közepette

Amire bizton számíthatsz: a hatóság a jogszabályok alapján dönt. Nem egyéni vélemény, nem "én azt gondoltam, hogy", "azt hallottam hogy" állítások, hanem jogszabályok alapján. 
Nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy Pásztor Tibor (közhírré tétetik: NEM rokonom) annak a főosztálynak a vezetője, amely az engedélyekkel is foglalkozik. A főosztályvezető urat, -- akivel a 2007-es FSZOE (Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete) szakértői tréningen dolgoztam együtt -- egy végtelenül lelkiismeretes, a felnőttképzőket és a jogszabályokat mélyen ismerő ÉS betartó, kiváló szakembernek tartom. Tehát a nagy változások közepette ami változatlan: a hatóság a jogszabályok alapján dönt.

A másik, amire bizton számíthatsz: a változás kiszámíthatatlan és én is. Volt már sok szakértő, akit ledöbbentettem. Például az egyik esetben, szerintem hallották már rólam, hiába, több, mint 200 helyszíni szemlén voltam, a reputációm megelőz, szóval valószínűleg hallották rólam, hogy ha helyszíni szemlén nagy a kötözködés, akkor mint az anyaoroszlán a kölykét, megvédem az ügyfelem. Vagy így, vagy úgy.

Ennél az esetnél a döbbenet ott kezdődött, hogy hatalmas mosollyal fogadtam a kollégákat. Kitartóan kötözködtek a szemlén, mindvégig derűs maradtam és olykor rájuk villantottam sugárzó mosolyomat. Kifejezetten jó hangulatban telt el a szemle, pedig szinte minden vesszőbe belekötöttek. A szakértők a végén a szerintük nem megfelelő pontokat belerakták a  jegyzőkönyvbe, de már-már mentegetőzve és szégyenlősen. Én pedig nyilatkoztam az ügyfél nevében. Az ügyfél természetesen megkapta az intézményakkreditációt. 

Kiszámíthatatlan vagyok. Megyek tovább a változásokkal, mindig az adott pillanatnak megfelelően döntöm el, merre tovább. Egy dolog kiszámítható velem kapcsolatban: a saját akaratom mentén cselekszem. És ami biztos pont: az ügyfeleim is azt akarják, amit én, sikeres projekteket.

Mit tegyél, ha bele akarsz vágni a felnőttképzési engedélybe?
A helyszíni szemléken megtanultam, váratlan helyzetekben a hidegvér a nyerő. Szenvedélyes ember vagyok, a hidegvér tanult készségem, ez az egyik legnagyobb győzelmem. Az eljövendő szerintem kb. fél-1 év tele lesz váratlan helyzetekkel és meglepetésekkel.
Őrizd meg a hidegvéred és nyugodtan, körültekintően mérlegelj, merre mész tovább.

A felnőttképzési engedélyezés területén számos dolog még kérdéses. Vannak biztos pontok is, ezekről fogok írni a jövő szerdai Felnőttképzési Business Informátorban.  


Sok tanfolyamot kívánok Neked, 


Pásztor Eszter
Országos Felnőttképzési Szakértő és Tanácsadó

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Oklevél, vagy tanúsítvány?

Ingyenes felnőttképzési szerződés minta engedélyezett képzésekhez

Mi a tanfolyamaid igazi értéke?