Pásztor Eszter blogja a felnőttképzésről: Ne elégedj meg bármivel, amikor felturbózhatod a tanfolyamaidat!

2016. május 26., csütörtök

Ne elégedj meg bármivel, amikor felturbózhatod a tanfolyamaidat!


Hogyan legyenek olyan turbók
a tanfolyamaid, mint egy kiscica?



A tanfolyamok megkezdése olyan, mint a kismacskák. Tele vannak energiával, jönnek-mennek, sípolnak, felfedeznek. Mint ez a kb. 3 hetes, 10 centis jószág, aki most éppen anyuval lakik. Lehet, hogy 10 centi, de annál gyorsabb és energikusabb. Dübörög a turbó.
Mint egy tanfolyam, amikor elkezded. Hogyan tudod fenntartani a turbó energiát, vitalitást, hogy megtartsd a résztvevőket? És ezzel egyfelől ne csak az engedélynél kötelező minőségcélokban foglaltaknak tegyél eleget, hanem saját magaddal is jót tegyél.

Az oktatás a jövő kulcsa. A tanfolyamokkal Te a jövőt adod az ügyfeleid kezébe. Azt adod nekik, hogy fejleszteni tudják magukat, ezáltal jobb lesz az életük, jobb, vagy szakmailag  nagyobb kihívást jelentő állást tudnak vállalni, többet tudnak keresni, fejlődni tudnak, jobb lesz az életük.
Ez a Lifelong Learning. Ennek vagy a képviselője.

Több mint 15 évig, amikor közel 1000 felnőttet tanítottam és közel 100 tanárt képeztem ki, folyamatosan tartottam a csoportjaimban év közben a 80-90-100 %-os továbbviteli arányokat, sok pénzt keresve ezzel a nyelviskolának, majd utána a saját cégemnek és persze magamnak.

Mi a továbbviteli arány? Nos, a továbbviteli arányt más szóval népszerűségi mutatónak is nevezhetjük. A továbbviteli arány az az, hogy beiratkozik a tanítvány a tanfolyamra és amikor véget ér, akkor továbbjön a következőre, újból beiratkozik.
Az ipari átlagnál jóval magasabb továbbviteli arányaim voltak, 12-16 fős csoportokban.

A képzési módszereimet átvették, adaptálták, használták sokan azok a tanárok, akiket havonta egyszer tanártovábbképzés keretében oktattam, évekig. És náluk is magasak voltak a továbbviteli arányok. Tanár tanítványaim is népszerűek lettek a saját tanítványaiknál.

Ez miért fontos? Mert ha egy tanárt kedvelnek, akkor jönnek az órájára, tanulnak és a tanítványai is eredményesek lesznek.

A továbbviteli arány nem csak az engedélynél a minőségcéloknál fontos. Apropó, a minőségcél az a cél, amit tanfolyamoknál kitűzöl, hogy konkrétan, számszerűsítve ezt és ezt akarod a következő évben elérni.
Igaz, a tanfolyamok minősítésénél, az engedélynél a negatív "lemorzsolódási" arányt kérik, de az ugyanannak a koncepciónak a negatív oldala, mint ahogy a továbbviteli arány a pozitív oldala. A továbbviteli arány a pozitív oldalára koncentrál a dolognak, hogy mennyien mennek tovább, addig a lemorzsolódási arány a negatív oldalára, hogy mennyien maradtak le.

Én a továbbviteli arányt jobban szeretem, számomra kifejezőbb és lelkesítőbb.

Szóval nem csak az engedélynél fontos, a felnőttképzési törvény által kötelezően (húúúú, de nemszeretem szó) előírt minőségcélok miatt a továbbviteli arány. Közel sem.
Azért lényeges a továbbviteli arány magasan tartása, hogy valóban jól érezzék magukat Nálad a tanítványok és eredményesek legyenek ők is és a tanfolyam is.
Ami meg a Te eredményeidre van hatással.

Minden évben megyek tanfolyamokra, most is járok és fogok is. Van, amikor furcsán néznek rám, ilyenkor valahonnan sejtem, hogy felismertek. És azt vettem észre, hogy mindegyik tanfolyamnál kritikus pont a továbbvitel. Szinte sehol nem láttam, hogy jól csinálnák. Pedig, ha tudnák, hogy mennyi ügyféltől esnek el apróságok miatt!

Most felfedek Neked egy olyan, apróságnak tűnő titkot, amit, ha minden alkalommal, ha bejönnek a tanítványok órára használsz, garantáltan jobb lesz a továbbviteli arányod.

Az a titok az apró sikerélmények titka. Minden alkalommal szükséges egy gyors sikerélmény.  Rögtön az elején. Felnőttekről van szó. Kialakul önképpel. Egóval, ha így tetszik.
Munkájuk van. Problémáik. A feleségük / férjük tegnap összeveszett velük. A gyerek nyűgös volt reggel. Nem tudtak reggelizni. Egy csomó más minden jár a fejükben.

Na most, ha már, az óra elején, valami gyors, és mellette valós sikerélményt adsz nekik, mint tanár, akkor garantáltan jól fog kezdődni az óra. Valami könnyű és mellette a teljesítmény érzését adó rövid és, ha lehet, szórakoztató feladat. Ennyi. Nem több. Száraz témáknál is használható. Még az olyan száraz, uncsi témában is, mint a tanfolyamok minősítése, a felnőttképzési engedély tanácsadásnál is használom a gyors sikerélmény titkát.

És ha jól kezdődik egy képzés, könnyebb jól is folytatni, nem igaz? Ha jól folytatódik, akkor a következő óra is jó lesz, aminek az elején szintén egy apró sikerélmény lesz.
Így építheted fel, egy ilyen egyszerű eszközzel azt, óráról órára, hogy a tanfolyam végén akarjanak továbbjönni Veled. Mint a kiscicák, akik követnek, hiszen a léleknek adsz ételt, mert a sikerélmény a étel a léleknek, élményeket adsz nekik, érdemes Veled tartaniuk. 


Sok tanfolyamot kívánok Neked,

Pásztor Eszter


Még több infó felnőttképzésről:

Humor az ellenőrzéseken, avagy hol a cukor? 
Hogyan állítod össze az engedélyt, avagy vagyoni biztosíték: kinek és hogyan
Ingyenes anyagok felnőttképzési engedélyhez



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése